Friday, February 4, 2011

Ular masuk rumah.. tolong.. toloooonnng!

Pada suatu pagi, ade seorang budak comel tengah dengar lagu "kalau cinta by aliff aziz ft joanna".. kemudian, abah die datang suruh buat air.. bila abah nak turun tangga, henpon abah berbunyi..budak tersebut tak dengar pun tepon tu bunyi sebab lagu kalau cinta tu kuat.. (sape suruh pasang kuat-kuat kan???) abah pun menyuruh anaknya yang comel tu amik henpon tersebut..tapi tak sempat nak angkat pun.. budak comel itu kemudiannya turun bawah bagi tepon kat abah.. budak comel tersebut naik la atas balik ( nk karaoke ni) selepas masak air..

tiba-tiba..... "adik, jom... ade ular masuk rumah jiran.. jom pergi tengok..".. kami pun pergi.. kami?? kantoi dah.. ok2 memang budak comel tu que.. ahahahahaha..

hehe.. que dengan abah lalu ikut belakang rumah nk pergi rumah akak tu.. Azura kot name die.. berbekalkan sebatang kayu yang mak buat gantung nak sidai baju & sheildtox (ye tahu, sheildtox tu nk bunuh nyamuk), kami bagai perwira nak tangkap ular...

dah sampai rumah akak tu, ular tu ade kat depan rumah die.. pastu abah sembur sheildtox tu..
ular tu kne headache.. kesian.. tapi... tiba2 die dah hilang.. kitorg bertiga da takut.. aiyok.. cari punya cari, rupanya ular tu dah nyorok kat almari kasut rumah sebelah..

pastu kak yah pun balik dari kedai membawa nasik goreng & mee goreng.. (lapar sebenarnye kami ni).. pastu kakyah datang bawak camera.. yeay! jom tengok gambar :)



nampak tak ular tu nyorok? tapi nasib baik tuan rumah ni letak belerang..
bertambah headache ular ni sebab tadi dah kena sembur sheildtox awal2..


abah que tetap handsome walaupun lupa nak pakai gigi.. hehehe


kelakar la.. uncle yang nak betulkan kerusi kat rumah pun join tengok ular.. hehehehehe
tu yang baju putih tu!


JPAM datang.. hooray!


hello!


ular tu nk nyorok balik.. so encik2 JPAM ni kena alih2 kan almari kasut..


cubaan melarikan diri oleh sang ular


gotcha!



nak tangkap ular ni suma kaki tangan kena guna ;p


dengan ini, encik ular dijatuhkan hukuman masuk dalam balang!

eh! baru perasan ade encik JPAM yang tengah lompat..
tuan rumah ni takde, so kena panjat la..
orang yang amik gambar ni pun panjat rumah orang..
ish.. ish.. ape nak jadi la budak comel ni..


help.. help.. help.. encik ular berkata..


selamat tinggal semua! saya akan dihantar ke jabatan perhilitan ;(


daaaaaaa~~~


ini bukan jin dalam botol la..


kak yah kate mata ular ni comel :)


Mr & Ms JPAM bergambar kenangan :)


lesson for today:
kalau nak dengar lagu kalau cinta jangan pasang kuat-kuat..
nanti tak dengar tepon bunyi.. :)

5 comments:

Tengku Nizam said...

kecik je ular ni rupenye , hehehe , ular ape ni ek?

~Queen Q~ said...

kecik je.. tapi orang JPAM tu kate ular ni bahaya jugak coz die menggigit.. xtaw la mcm mane kn..

ular kapak! hahahahaha.. KOT!

babyciko 007 said...

si coml tu mewarisi kecomelan dari kakak dia :P

~Queen Q~ said...

kakak borek, adik rintik!

vielyns said...

Salam awak, :) ..semalam ular masok rumah..memang sebijik mcm ular ni..mohon dicopy 2 pics yer :)..terima kasih!

salam ziarahsedisel