Friday, July 22, 2011

Kuih Kaswi vs kuih Tacuba

Assalamualaikum...

tahu tak kuih kaswi? tahu kannnn. ade orang panggil kuih lompang. kuih tu senang sangat nak buat.. sedap pulak tu.. hehe. alang-alang q buat kuih kaswi, q buat la kuih Tacuba tu jugak.. kuih tacuba ni bukan la macam makanan Jepun feberet mimie, Takoyaki tu.. lain ok..

kat Malaysia ni normal la kalau satu jenis kuih tu, di pelbagaikan untuk jadi kuih lain, contohnye donut.. Doh donut tu kita boleh buat kuih pau goreng ( a.k.a kuih doraemon/ burger malaysia). kuih keria boleh jadi cek mek molek.. lepat pisang boleh jadi lempeng pisang. tapi, apa beza kuih kaswi dengan kuih tacuba? jom kite tengok bahan-bahannye.


Kuih Kaswi
Kuih Tacuba
Tiba-tiba q rase macam chef kuih pulak.. almaklum lah, q kan pembuat & peniaga kuih berjaya. hehe.. Pernah tak makan kuih salabi? ade jual kat pasar tani putrajaya depan ofis tu.. Kuih salabi tu kuih salah bikin.. kuih Tacuba plak, kuih tacukup bahan.. yeay!

alaaaa.. bukan q nak tipu la.. tadi lepas buat kuih kaswi ni, teringin plak nak makan. tak boleh la nak makan yang tadi sebab yang tu mak nak bawak office, so q buat lagi satu.. tengah-tengah buat, baru sedar gula kerek tak cukup.. mestilah dah kurang sedap, sebab kena tambah gula pasir biasa tu.. aigoooooooo..tapi takpe lah, nasib baik lepas kukus sedap juga dimakan.. yummy!..

kepada para pembaca, sesape yang tak tahu nak buat ape tu, boleh la try buat kuih kaswi ni :) sedap, cepat, licinnnnnnnn.. good luck!

1 comment:

Mrs. Farhan said...

Aaaaa, dua2 suka. Hhehehe. Dah lama x makan takoba tuh.


Sy ada tag awak kat sini.

http://sayasibudakopto.blogspot.com/2011/07/aku-dan-baju-kurung-d.html