Sunday, August 14, 2011

12 Ramadhan 1432 : Italy & Spanish

Assalamualaikum..

Dah berapa hari miss bagi siket makanan berbuka kat blog ni.
mesti blog ni dah lapar.
kesian~~

On Friday ade chef datang rumah.
Beliau masak masakan itali (spaghetti ) & masakan Sepanyol (Olio)
I eat a LOT! 
kesian abah tak puas makan sebab q dah belasah spaghetti banyak.
mestilah kena makan banyak!
sedap tu!

Olio tu q tak makan sangat sebab ade Cili Benggala.
TAK SUKE!!
tapi q kutip sosej yang berkeliaran dalam bekas tu sampai pupus!
oh yeahhhh..



Walaupun ade spaghetti & olio, nasi tetap kena ade.
identiti melayu kami memang jitu!
makan dengan sardin, ikan goreng & telur goreng..
(q tak larat dah nak sentuh nasi tu) 

this is Olio @ Olla podrida 

 Malam tu kitorang buat biskut raya. Biskut Kelapa.. mak suka biskut ni.. q suka kuih bunga cina tu! tadi dah buat. sape nak rasa, boleh la datang rumah q raya nanti ye ;)


mak kate kuih ni tembam sangat!
Tazkirah sikit : 


DUIT RM1 telah bertemu dengan RM50 dan bertanya:
"Oit, lama tak nampak, mana ko pergi?"


RM50 menjawab. "Aku pergi merata tempat. Pergi Stadium tengok bola. Naik STAR Cruise. Gi KK naik AirAsia, lepak One Utama, Konsert AF, Malaysian Idol.. tempat-tempat macam tu lah. Eh, ko camner lak?"


RM1 menjawab perlahan seraya menunduk, "Hmm biasa lah.. Balik-balik tempat yang sama.. Surau, Masjid, Surau..


p/s: Renung-renungkan & Selamat Beramal di Bulan Ramadhan




2 comments:

Nizam Ijam said...

wah...nak jugak! hehe

~Queen Q~ said...

haaaaaaa.. amik la.